In deze handleiding wordt kort uitgelegd hoe u uw emailadres instelt voor het programma Mail van Apple.
Voorwaarde is dat u uw emailadres reeds heeft aangemaakt in Cpanel> Email accounts.

Open het programma Mail.

Als u nog niet eerder een emailadres heeft ingesteld dan verschijnt onderstaande afbeelding.

Heeft u al een bestaand account en wilt u een nieuw emailadres toevoegen, dan klikt u in het menu op "Voorkeuren" > "Accounts" en dan het + teken.

In bovenstaande venster kunt u de emailgegevens invoeren. Gebruik hier de volgende gegevens:

Volledige naam: Dit is de naam die u wilt dat andere mensen zien als zij uw email ontvangen
E-mailadres: Het emailadres dat u wilt toevoegen, bijvoorbeeld info@uwdomein.nl
Wachtwoord: Dit is het wachtwoord dat u zelf heeft bedacht tijdens het aanmaken in Cpanel

Klik daarna op "Ga door".

In bovenstaande venster kunt u de server voor inkomende post invoeren.

Hier kunt u bijvoorbeeld POP3 selecteren, maar u mag ook IMAP gebruiken. POP3 zal de email van de server downloaden naar uw computer en IMAP laat de email op de server staan zodat u het daar kunt bewaren.

Server inkomende post: mail.uwdomein.nl
Gebruikersnaam: dit is uw emailadres, bijvoorbeeld info@uwdomein.nl
Wachtwoord: dit is het wachtwoord dat u zelf heeft bedacht tijdens het aanmaken van dit emailadres in Cpanel.

Klik hierna op "Ga door".

In bovenstaande venster kunt u de server voor uitgaande post instellen.

Selecteer daar mail.uwdomeinnaam.nl
Vul hier weer uw gebruikersnaam (uw emailadres) en wachtwoord in om verbinding te kunnen maken met de uitgaande mailserver.

Klik vervolgens op "Ga door".

Controleer uw gegevens en zet een vinkje bij "Account online". Klik daarna op "Maak aan" om het aanmaken van dit mailaccount af te ronden.

Uw mailadres is nu klaar voor gebruik. In sommige gevallen blokkeert uw internet provider het gebruik van externe mailservers om emails te kunnen versturen. In dat geval moet u in het mailprogramma aangeven een andere poort te gebruiken voor uitgaande emails.

Klik daarvoor in het hoofdmenu op "Voorkeuren" en vervolgens op "Accounts".

Selecteer hier de uitgaande mailserver en klik op "Wijzig serverlijst..."

Selecteer hier "Geavanceerd" en kies voor "Gebruik aangepaste poort 587". Zorg ervoor dat bij Identiteitscontrole "Wachtwoord" is geselecteerd en druk vervolgens op "OK".

 

Was dit antwoord nuttig? 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (6 Stemmen)